Wizyta w Belgii

Wizyta w Belgii. 12.11.2008r. – 16.11.2008r. Gent. Royaume de Belgique Koninkrijk België Königreich Belgien Królestwo Belgii. Stolica: BRUKSELA Język urzędowy : francuski, niderlandzki, niemiecki Język używany : francuski, niderlandzki Ustrój polityczny : monarchia parlamentarna.

bevis
Download Presentation

Wizyta w Belgii

1. Wizyta w Belgii 12.11.2008r. – 16.11.2008r. Gent

2. Royaume de BelgiqueKoninkrijkBelgiëKönigreichBelgienKrólestwo Belgii Stolica: BRUKSELA Język urzędowy: francuski, niderlandzki, niemiecki Język używany: francuski, niderlandzki Ustrój polityczny: monarchia parlamentarna

3. Spotkanie w gent • W dniach od 12 do 16 listopada 2008 roku w belgijskiej miejscowości Gent (Gandawa) odbyło się kolejne spotkanie przedstawicieli szkół biorących udział w programie Sokrates - Comenius. Tym razem gospodarzem byli nasi partnerzy z Basisschool De Vogelzang – Gent, Oostakker • Basisschool De Vogelzang • Gent - Oostakker

4. NASZĄ SZKOŁĘ REPREZENTOWAŁY PANIE ANNA LIZAK, ELŻBIETA ŁAKUS I KAROLINA PATUCHA ORAZ PAN PIOTR JAWORSKI

5. Nasza przygoda zaczęła się na lotnisku okęcie w warszawie, skąd samolotem odlecieliśmy do Brukseli Warszawa – Okęcie Międzynarodowy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina

6. Lot przebiegał bez zakłóceń, a słoneczna pogoda pozwoliła nam podziwiać piękne widoki

7. Pierwszy dzień wizyty poświęcony był w całości na zwiedzanie gent

8. Gent (Gandawa) – miasto w północno zachodniej części belgii, w regionie flandrii. Leży przy ujściu rzeki leie do skaldy

9. Między xii a xv wiekiem gandawa była jednym z największych miast poza granicami włoch, ustępując jedynie paryżowi

10. Gent to miasto kultury i wielu cennych zabytków. Gandawa należy do najczęściej odwiedzanych przez turystów miast belgii

11. Miasto zachwyciło nas monumentalnymi budowlami … Zamek hrabiów Flandrii Gravensteen z IX w.

12. … malowniczym krajobrazem…

13. Oraz niespotykanym w polsce widokiem!!

14. Pierwszego dnia zostaliśmy powitani przez dyrektora goszczącej nas szkoły oraz przedstawicieli władz miejskich

15. Po oficjalnym powitaniu rozpoczęliśmy pracę nad projektem

16. Na spotkaniu dyskutowaliśmy na temat wyglądu książki kucharskiej i sposobach jej publikacji

17. Mieliśmy wiele pomysłów i po burzliwej dyskusji doszliśmy w końcu do porozumienia

18. Następnego dnia odwiedziliśmy goszczącą nas szkołę

19. Szkoła de vogelsangskłada się zkilku budynków rozmieszczonych na niewielkim terenie w malowniczej okolicy

20. A oto symbol naszego projektu „samolot pełen przysmaków” wykonany przez uczniów i nauczycieli szkoły w gent

21. W holu głównym znajduje się również dobrze nam znana piramida żywieniowa

22. Podczas wizyty w szkole mieliśmy okazję uczestniczyć w kilku lekcjach Lekcja informatyki

23. Obserwowaliśmy naukę czytania…

24. … pisania …

25. … Języka francuskiego …

26. … wychowania fizycznego …

27. … I gotowania

28. Mieliśmy również okazję obserwować zajęcia prowadzone w przedszkolu znajdującym się na terenie szkoły

29. Maluchy zaprezentowały się nam w energicznym tańcu

30. Na przerwie w pokoju nauczycielskim odbył się poczęstunek dla zagranicznych gości

31. Mieliśmy okazję wymienić się naszymi spostrzeżeniami dotyczącymi pobytu w szkole

32. Po przerwie dyrektor szkoły zaprosił nas do obejrzenia występów przygotowanych specjalnie z okazji naszej wizyty

33. Klas pierwsza zaśpiewała angielską piosenkę pt. „putyourfingerinthe air”

34. Klasa czwarta zaprezentowała się w piosence „Prof. Boem” zaśpiewanej w języku flamandzkim

35. A klasa trzecia wykonała dla nas belgijski taniec ludowy

36. Ostatni dzień spędziliśmy zwiedzając brukselę, która przywitała nas deszczową aurą

37. Wszystko, co dobre szybko się kończy…

38. Pozostaną tylko wspomnienia…