1 / 48

בני סער שירות צבאי

בני סער שירות צבאי. פברואר 1973 עד פברואר 1976. מצגת תמונות. התמונות מפורסמות לראשונה לאחר 36 שנים. כל הזכויות שמורות לבני סער . אין להעתיק או להפיץ ללא אישור בכתב מבני סער. פברואר 1973 חופשה בטירונות שיריון שלשה חודשים לערך. ברפיח. היה קשה , אז , עם הטירטורים ועוד.

quito
Download Presentation

בני סער שירות צבאי

An Image/Link below is provided (as is) to download presentation Download Policy: Content on the Website is provided to you AS IS for your information and personal use and may not be sold / licensed / shared on other websites without getting consent from its author. Content is provided to you AS IS for your information and personal use only. Download presentation by click this link. While downloading, if for some reason you are not able to download a presentation, the publisher may have deleted the file from their server. During download, if you can't get a presentation, the file might be deleted by the publisher.

E N D

Presentation Transcript

1. בני סער שירות צבאי פברואר 1973 עד פברואר 1976 מצגת תמונות התמונות מפורסמות לראשונה לאחר 36 שנים כל הזכויות שמורות לבני סער . אין להעתיק או להפיץ ללא אישור בכתב מבני סער.

2. פברואר 1973 חופשה בטירונות שיריון שלשה חודשים לערך. ברפיח. היה קשה , אז , עם הטירטורים ועוד. כמובן שלא חשבתי שאני ילחם אי פעם בחיי

3. לאחר שלשה חודשי טירונות ושלשה חודשים בבית ספר לשיריון התחלתי את הצמ''פ (אימון טנקים) בסיני

4. היו לנו טנקי "שוט" (צ'נטוריון) משופר. הפסקת קפה מתחת לרשת הסוואה. מימין מפקד הטנק – ניר. משמאל הנהג- יהודה אני התותחן במרכז חסר בתמונה הטען קשר - דוד

5. תרגולות : מגלגלים את רשת ההסוואה. זהו הצוות שיחד נלחם במלחמה הקרובה

6. שיחזור קרבות הבלימה – שישה ימים לפני המלחמה התאמנו על עליה לעמדות הקרב – זוהי הגבעה שאליה עלינו, המחלקה שלי .ומשם התחלנו בקרבות השיריון נגד הסורים

7. זוהי העמדה שלי שנקראת "הבוסטר" למרגלות הר החרמונית . לפנינו עמק הבכא. ממול החלו להתקדם לעברנו מאות טנקים סורים

8. פגעתי בטנקים הסורים בטווחים שהחלו ב – 3000 מטר ושהצתמצמו עד טווח אפס

9. למעלה משמאל הטנק השלישי במחלקה שהיה מימין לבוסטר.

10. מאות מטוסי מיג וסוחוי הפציצו אותנו בנוסף לארטילריה כבדה שנחתה עלינו ובלילות קומנדו סורי שניסה לפגוע בטנקים ברכס שוב הטנק הימני מתוך השלשה שהיו איתי

11. רכס הבוסטר במלואו משמאל עמדת הטנק שלי כביש הגישה הוא חדש.

12. עמק הבכא פרוס לפנינו

13. שלשה ימים ולילות של קרבות בלימה הגדוד – עז 77 החזיק מעמד.

14. צילום מהעמדה שלי. זהו המעבר שממנו רצו הסורים לפרוץ. משמאל לשביל הר החרמונית . באופק משמאל הר החרמון.

15. הרבה טנקים סורים הצליחו לעבור ולהכנס לשטח ישראל.

16. ביום הרביעי בבוקר הכל פסק . יצאתי מהטנק בפעם הראשונה, מסביבי וגם מאחורי מאות טנקים רובם פגועים . מדי פעם יצאו מהם טנקיסטים סורים כשידיהם מורמות. בטווח הראיה שלי ספרתי מאות טנקים סורים פגועים.

17. מאז השחרור לא העזתי לחזור למקום הזה עד היום 16/9/2009

18. ביום הרביעי עברנו מבלימה להתקפה. (צילום בזמן אמת) מפקד הטנק שלי צילם תוך כדי קרב לפנינו חלק מטנקי הגדוד והפגזה סורית

19. ממשיכים במתקפה בתנועה אל תוך השטח הסורי צילום בזמן אמת – טנק סורי 62T שאחד מהטנקים שלנו פגע בו לפני דקות.

20. כבשנו את הכפרים הראשונים – מזרעת בית ג'אן, חאן ארנבה , ג'עבא בתמונה כפר חאן ארנבה ואנחנו בתוכו

21. אחת ההפסקות במלחמה . שימו לב כיצד נראה הטנק פעם אחת שטפנו את עצמנו והתגלחנו .בגדים להחלפה לא היה לנו בתמונה – אני על הצריח

22. המלחמה הסתיימה לאחר 21 ימים . ישבנו בכבר ג'אבע בצילום המסגד ,אני רביעי משמאל

23. מאות חמורים ננטשו במקום. התחלנו להערך לחורף וכאן ישבנו שלשה חודשים עד שפרצה ההתשה. בתמונה – אני רוכב על חמור שסיפחתי והטנק שלי מימין

24. סיום המלחמה. הצוות ניצל. שלשה שבועות שלא התרחצנו בתמונה : הצוות על הטנק הרביעי שהחלפנו .שלשת הקודמים נפגעו אני במרכז

25. יום שישי, לאחר המקלחת הראשונה הצוות והטנק – אני משמאל

26. היום נסענו הביתה . אז לא היו פלאפונים וגם לא טלפונים . תארו לכם את הכניסה של כל אחד לביתו

27. שלשה שבועות שאחרי המלחמה , על פסגת החרמון מיגים היו מגיחים מדי פעם

28. הצוות נפרד חזרנו לסוריה בתמונה אני בתוך תא הנהג

29. ההתשה – שלשה חודשים של סיוט בתמונה אני ליד הטנק שלי מחזיק בקלצ'ניקוב שלקחתי מטנק פגוע

30. בשטח המובלעת הסורית

31. סיום ההתשה והנסיגה מהשטח הכבוש בתמונה ממול העמדה הסורית. לידי מפרקים את העמדות לקראת הנסיגה.