1 / 18

Analýza návštěvnosti v SEO/SEM

Analýza návštěvnosti v SEO/SEM. Marek Prokop, H1.cz. Klíčové ukazatele PPC kampaní. Počet zobrazení (impresí) Počet kliků Míra prokliku (CTR - click-through rate) CPC (cost per click) = cena za klik Počet konverzí Konverzní poměr

thanos
Download Presentation

Analýza návštěvnosti v SEO/SEM

An Image/Link below is provided (as is) to download presentation Download Policy: Content on the Website is provided to you AS IS for your information and personal use and may not be sold / licensed / shared on other websites without getting consent from its author. Content is provided to you AS IS for your information and personal use only. Download presentation by click this link. While downloading, if for some reason you are not able to download a presentation, the publisher may have deleted the file from their server. During download, if you can't get a presentation, the file might be deleted by the publisher.

E N D

Presentation Transcript


  1. Analýza návštěvnosti v SEO/SEM Marek Prokop, H1.cz +420 272 763 111 info@h1.cz www.h1.cz

  2. Klíčové ukazatele PPC kampaní • Počet zobrazení (impresí) • Počet kliků • Míra prokliku (CTR - click-through rate) • CPC (cost per click) = cena za klik • Počet konverzí • Konverzní poměr • CPA (cost per action/aquisition) - cena za akci/získání zákazníka

  3. Jak spočítat maximální CPC • Nezapomeňte na: • druhotný konverzní poměr • off-line konverze hodnota získaného zákazníka: 200 × konverzní poměr: 200 × 0,02 = 4 - (náklady na správu / počet kliků): 4 - (2000/5000) = 3,60

  4. Sledování klíčových ukazatelů • V rutinním provozu se KPI sledují na úrovni jednotlivých PPC systémů, případně jednotlivých kampaní (zejména jazykové a geografické cílení). • Během optimalizace se pracuje na úrovni: • reklamních sestav • definovaných klíčových slov • skutečných dotazů • inzerátů

  5. Vhodné nástroje • Conversion Tool v systému Google AdWords • Google Analytics • ClickTracks

  6. Případová studie - imprese a kliky Počet impresí je dlouhodobě stabilní, neboť kampani předcházela detailní analýza klíčových slov a jejich množství proto v průběhu již příliš nestoupalo. Vysoký (leč pravidelně rozložený) rozptyl je dán přirozeným týdenním cyklem. Počet prokliků a tedy i návštěvnost naopak po celou dobu stoupá od méně než 40 denně na počátku po více než 90 denně na konci. Vzhledem ke stabilnímu počtu impresí je nárůst počtu prokliků dán pouze růstem CTR.

  7. Případová studie - náklady Ačkoli se počet prokliků během 10 měsíců optimalizace více než zdvojnásobil ze 40 na 90 prokliků denně… …náklady na inzerci rostly jen během prvních pěti měsíců. Zpočátku činily okolo 5 USD denně, během prvních tří měsíců stouply na 8 USD denně a od 5. měsíce se ustálily těsně pod hranicí 10 USD denně. Jak je to možné?

  8. Případová studie - CTR a CPA Míra prokliku (CTR) během optimalizace roste z necelých 2 % na počátku na přibližně 4,5 % na konci. To je důvodem zvyšování návštěvnosti (počtu prokliků) při stabilním počtu impresí. Opačně než míra prokliku se vyvíjí průměrná cena za proklik (CPC), která začíná okolo 0,13 USD, v důsledku experimentů během prvních čtyř měsíců vystoupá na 0,20 USD, ale nakonec klesá až k 0,10 USD.

  9. Případová studie - pozice Podobný vývoj jako míra prokliku (CTR) ... …má i průměrná pozice inzerátů, která se během optimalizace zlepšila z hodnot okolo 5 na stabilní průměr okolo 3,5.

  10. Případová studie - konverze Již víme, že počet prokliků stoupá od 40 denně na 90 denně. To je nárůst o 125 %. Počet konverzí naproti tomu stoupá od počátečních 6 denně až ke 20 denně, což je nárůst o plných 233 %. Jak je to možné?

  11. Případová studie - konverzní poměr a náklady na konverzi Konverzní poměr je onou veličinou, která se podílí na růstu počtu konverzí spolu s růstem počtu prokliků. Během optimalizaci stoupal z hodnot těsně pod 15 % až skoro ke 25 %. Růst konverzního poměru má za následek i to, že s absolutním počtem konverzí klesají průměrné náklady na konverzi z počátečních 1,20 USD na výsledných 0,50 USD.

  12. Případová studie - shrnutí

  13. Jak měřit a analyzovat výsledky optimalizace pro vyhledávače

  14. Jde jenom o pozice…? Většina lidí hodnotí výsledky optimalizace pro vyhledavače jen podle dosažených pozic na několik často kladených dotazů. Je to správné? Abychom mohli odpovědět, musíme si ujasnit cíl SEO.

  15. Hlavní cíl SEO Cílem SEO je zviditelnit web ve vyhledavačích tak, aby na něj přicházelo co nejvíce dobře zacílených návštěvníků za přijatelné náklady.

  16. Co podmiňuje úspěch SEO • Vhodná klíčová slova → počet návštěvníků, cílení, ROI • Vysoké pozice → počet návštěvníků • Výstižné odkazy → počet návštěvníků a cílení • Účinné cílové stránky → konverzní poměr a ROI

  17. Dlouhý ocas (long tail) Nejčastější dotaz „vyhledávače“ – 167 návštěv Dotazy přivádějící méně než jednu návštěvu týdně – celkem 232 návštěv „světové vyhledávače“ – 16 návštěv „vyhledávač obrázků“ – 9 návštěv

  18. KPI – vyhodnocování výsledků • KPI se odvozují ze zvolených cílů a strategie. • Cílová KPI - příklady: • Návštěvnost (relevantní) z vyhledavačů • Konverzní poměr dotazů • Bounce rate vstupních stránek • Analytická KPI - příklady: • Počet stránek webu / počet zaindexovaných stránek / počet vstupních stránek • Počet dotazů na stránku • Počet návštěv / počet dotazů

More Related